9 jan - Zon, zwembad, zomer

9 januari 2018 - Mui Ne, Vietnam

Uitslapen en wakker worden om vervolgens buiten door de zon verblind en verbrand te worden is iets dat me al een hele tijd niet is overkomen. Het is zomer. Op 9 januari 2018 loop ik in mijn zwembroek naar het het zwembad om wakker te worden en af te koelen met een duik in het water. Dat is pas een goede manier om de dag te beginnen, een manier waarvan ik verwacht had dat ik dat op tussenjaar wel vaker zou doen. Ik had verwacht dat ik de zomer zou overslaan, warm weer zou hebben en bruiner dan ooit tevoren terug zou komen. Dat had gekund, als ik niet alle fantastische dingen had gedaan die ik gedaan heb. Ik had inderdaad maanden in het zuiden van Vietnam, Thailand, Indonesië kunnen blijven en kunnen vergeten hoe het is om het koud te hebben, maar wat heb ik genoten van de activiteiten die ik in de relatieve kou gedaan heb. Daarom geniet ik nu extra van het weer, de omgeving en vooral het zwembad waar ik aan zit. We hebben voor 2 nachten geboekt, maar ik ga absoluut verlengen om langer van dit tropische gebied te genieten. Vanaf het zwembad lopen we in zwemkleding naar beneden om wat snacks te halen voor bij het zwembad, de hamburger van gisteren voelt als ontbijt, dus om 14u eten we rijst als lunch. De hele dag hangen we bij het zwembad en ik vind het heerlijk. Bruin worden van de zon in januari, ik heb het al gezegd maar het voelt zo vreemd. Het voelt niet vreemd dat het warm is, maar het voelt vreemd dat het januari is. Als iemand zou zeggen dat het nu juni of juli is, zou ik het geloven. Om 16u begint het pool pillowfight, waar ik word ingeschreven door iemand anders, maar snel mijn naam van het bord veeg, een beetje bang ben ik wel. Inmiddels zijn we al met best veel mensen aan het chillen, die een lekker plekje weten om te gaan eten en spotgoedkoop blijkt te zijn. Het is een kwartiertje lopen, precies genoeg tijd om eetlust te krijgen, en met 6 mensen lopen we naar dit restaurantje toe. Ze hebben gelijk, de maaltijden variëren tussen de 20000 en 30000 (25000 is €1) dus voor €2 bestel ik een bord rijst en een hamburger en voor €0,80 ook nog 2 biertjes. Vol en voldaan lopen we terug naar het hostel om deze keer wel op tijd voor het beerpong te zijn. Jack en ik winnen de eerste wedstrijd, om eerlijk te zijn heb ik alle bekers raak gegooid, Jack had zijn avond niet zei hij. De volgende ronde vlogen we er dan ook uit, misschien maar beter ook, want we zijn van plan om morgenochtend om 4u op te staan en de zonsopgang te bekijken. Alicia en Fieke zijn om 22.30u al naar bed gegaan, wat ik achteraf misschien ook wel beter had kunnen doen, maar en nachtje 4u slapen kan geen kwaad, dat zal later in mijn carrière ook wel gebeuren en ik kan er wel prima tegen. We hebben een private jeep geboekt voor $27 totaal, dus die zal ons hopelijk naar het mooiste plekje brengen om de zonsopgang te bekijken.