5 juli - Flores en Faunes

5 juli 2019 - Flores, Indonesië

Nee geen dieren in dit verhaal, maar ik vond het een leuke titel.
Na het gezamenlijke ontbijt in het hostelcafe met uitzicht over de hele haven van Labuan Bajo, gaan onze vrienden in de shuttlebus naar het vliegveld. Emma en ik willen een scooter huren, maar aangezien dat niet kan vanuit het hostel, wordt ik door her hostel voor 20k naar een scooterhuurplek gebracht, waarna ik terugrijd om Emma op te halen. Emma heeft zin in koffie en we hebben een Starbuck gespot. Eigenlijk ben ik zelf best wel tegen Starbucks, maar een koffietje gaat er hier ook wel in. Het (ijs)koffietje smaakt heerlijk en de taartjes die we erbij bestellen nog meer. We lezen een boekje, hebben een momentje voor onszelf en als het tegen 14u loopt, wordt het tijd om op pad te gaan. We willen wat rondscooteren en wat van het eiland zien.
(Het eiland is reusachtig, met veel dingen te doen, helaas zo verspreid dat het niet in een dag te bereiken is. Zo is er nog een mooie vulkaan om te zien, maar dan moeten we daarheen vliegen en dat hebben we er niet voor over.)
We scooteren naar het zuiden, een mooi ritje richting een waterval, maar omdat we daar niet op voorbereid zijn (schoenen ed) maken we rechtsomkeerd en scooteren we naar het noorden naar een strand. We vinden een klein afgelegen strandje, waar we wat eten en voor het eerst deze vakantie echt met zijn tweeën zijn, en we vinden het allebei heerlijk. Even geen andere mensen om mee te moeten praten en we hebben het samen enorm gezellig op dat strand. We zouden misschien nog gaan snorkelen of kanoën, maar daar komen we door al het gebabbel helemaal niet aan toe.
We scooteren voor de zonsondergang terug naar het hostel, waar we deze bekijken deels vanuit onze slaapkamer, die met een compleet open panoramaview uitkijkt over de haven en de sunset, een prachtige locatie. Na zonsondergang nemen we de shuttlebus naar hetzelfde heerlijke restaurant als gisteren (Mediteraneo) waar we als voorgerecht carpaccio bestellen (Emma de rund en ik de barracuda (wel lekker maar iets te zeeïg)) en als hoofdgerecht besteld Emma de chicken en ik de papardelle duck ragu, dat klinkt net zo goed als het is. Slierten van zeker 2/2,5e cm breed, mama zou jaloers zijn. Na het eten kijken we terug in het hostel naar Tomb Raider (zelf gekozen) en gaan daarna weer naar bed. Morgen vliegen we terug naar Bali om ons avontuur in Ubud verder te vervolgen!