8 juli - Markt herkansing en een nieuwe leuke groep

8 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Ik voel me al stukken beter vandaag, de pizza van gisteren viel goed, het ontbijt vanochtend ook en met een frisse douche ben ik klaar om op pad te gaan. Emma en ik willen vandaag wél echt naar de markt aangezien dat gisteren mislukte. We moeten een hoop souvenirs kopen voor thuis ennnn martken zijn gewoon leuk om overheen te lopen. Aangezien we vandaag misschien ook wel wat meer dingen willen doen, huren we gelijk een scooter voor de dag om mee naar de markt te gaan. De markt is verder weg dan gedacht, gelukkig hebben we dat eerder niet geprobeerd te lopen. Bij de markt is de zon alweer enthousiast over de nieuwe dag en wij iets minder over de temperatuur. Ik ben nog niet helemaal aangesterkt en nu begint Emma zich minder goed te voelen. Met maar halve aandacht zwerven we over de markt, stoppen voor een pauze en wat te drinken en besluiten zonder iets te hebben gekocht terug te gaan naar het hostel. Emma gaat even op bed liggen en ik aan het zwembad. Het idee is om wat aan de blog te gaan werken, maar als ik een berichtje krijg van Eveline, dat ze ook ziek in een hostel met een moeilijke naam met een G ligt, heb ik al zo'n vermoeden dat ze bij ons in Griya Sugriwa ligt. Er is maar 1 gemengde kamer, dus het is niet moeilijk om jaar te vinden. Ook zij ligt een beetje miserabel te wezen in bed, dus ik laat haar wat uitzieken en ga zelf weer bij het zwembad zitten. Daar maak ik gelijk nieuwe vrienden, de blog moet maar even wachten. Bij het zwembad zitten Céline en Lisanne uit Nederland en Dan(iël) uit de UK. De dames studeren in Utrecht en Dan is een 30 jarige Engelsman waarvan ik nog steeds niet weet wat hij nou eigenlijk doet, behalve grapjes maken en oud zijn. Met z'n vieren kunnen we het goed vinden en als we 's avonds wat gaan eten zeg ik wel een goeie Italiaan te weten. Met Emma erbij gaan we weer terug naar Famous, nu om de pizza echt goed te proeven. (De overige pizza heb ik trouwens 's middags nog wel opgegeten.) Het gezelschap en eten is erg goed, we bestellen er een cocktail bij (Sex on the Beach) en besluiten om morgen samen een trip te gaan doen naar de rijstvelden en waterval. Emma gaat naar bed en ik trek het spelletje weer uit de tas, die doet het altijd goed. We spelen een paar spelletjes en dan oppert iemand het idee voor een midnight swim, dus trekken we onze zwemkleren aan en duiken hert water in. We blijven hier hangen tot een uur of één en vermaken ons met verhalen en het blazen van bellen in het water (klinkt saai maar we hadden de grootste lol, je had er bij moeten zijn).