1 jan - New Year, New Me...?

1 januari 2018 - Hoi An, Vietnam

Als ik na 4uur slapen om 10u wakker word, heb ik het ontbijt dus net gemist, niks new me, gewoon same same no difference, lekker uitslapen en genieten van niks doen. Een prima reden om tot 13u in mijn bed te blijven liggen, waarna ik met moeite een douche neem, ontbijt met twee chocoladebroodjes en buiten in de zon (ja echt! Zon!) in mijn KORTE broek, T-shirt en met mijn e-reader geniet van een dag zonder planning. Gisteren heb ik denk ik de meest bijzondere en misschien wel de leukste NYE tot nu toe gehad. Er waren geen mensen die ik heel goed ken, of die mij heel goed kennen, maar toch zag ik overal vrienden om me heen, zelfs als ik niet wist hoe ze heetten, of überhaupt met ze gesproken had. Iedereen was zo vrolijk, gezellig en open, iets wat ik in Nederland nog nooit ervaren heb. Ik kijk wat Game of Thrones en loop dan maar eens met een ZONNEBRIL de stad in, richting het oude gebied en het hostel van Alicia. Mijn data van mijn telefoon is blijkbaar op, dus ik loop naar een winkel om dat aan te vullen. Alicia is niet meer bij het hostel en zegt op het strand te liggen. Als ze terug komt halen we avondeten en gaan allebei weer terug naar onze eigen plek om vroeg de veren in de duiken na een net te korte nacht. Morgen gaan we de tempels in de buurt bezoeken, waar we wel redelijk op tijd mee willen beginnen. Bij Sunflower lukt het me niet om op tijd te gaan slapen omdat ik met een paar Australiërs toch echt nog moet kaarten (op mijn initiatief ook nog eens) en een hoog nodig ijsje eet. Ze gaan morgen ook de tempels doen en geven wat tips over hoe en wat, zoals dat je waarschijnlijk wel een scooter nodig hebt vanwege de afstanden tussen de tempels. Dat zoeken we morgen wel even uit.