26 nov - Ao Bang ontdekken

26 november 2017 - Ao Nang, Thailand

Aangekomen met de bus ergens in het bos in de buurt van Krabi. We kunnen bij de balie in een hutje gelijk een taxi boeken waar we heen gaan, dus voor 100thb word ik 40 min later om 11u voor de deur van Aonang Backpackers afgezet. Ik krijg m'n kamer, 6 personen, zit bij een aardige Oekraeen (Zaur) op de kamer en achter mij hoor ik alweer Nederlandse meisjes praten. Beneden haal ik ontbijt en ontmoet Alex, een Amerikaan die al 40 dagen in dit hostel zit en het allemaal prima vindt. Ik kan me niet voorstellen dat het na zo veel tijd nog leuk is hier, maar hij zegt dat n geld op is, dus hier even blijft waarop ik zeg dat het noorden veeel goedkoper is. Hij speelt met de eigenaar van het hostel (die vent heet Cool of iets dergelijks maar zo verstond ik het) een potje pool. Na dat potje mag ik het ook opnemen tegen Alex, win best of three en word vervolgens met de grond gelijk gemaakt door Cool. Ik vraag wat tips over wat te doen in Aonang en de tiger tempel 15km verderop schijnt heel mooi te zijn. Ik heb besloten geen scooter te gaan rijden. Heb het nooit gedaan, heb geen rijbewijs en ben dus ook niet gewend te rijden in verkeer, laat staan aan de verkeerde kant van de weg. Dus ik besluit naar Railey Beach te gaan, een mooi strand waar je met de longboat naartoe moet. Als ik daar aankom bedenk ik dat het best wel dom is geweest om geen zwembroek aan te trekken. Sta ik daar op het strand zonder zwembroek, dat kan alleen mij overkomen... Bij Railey Beach is ook een uitzichtpunt, maar daarvoor moet je omhoog klimmen met een touw over een roodmodderige weg, extra slippery door de regen en iedereen die er naar boven gaat komt tot zijn middel rood van de modder terug. Daar ga ik toch even niet heen met een normale broek en witte T-shirt. Dus ik besluit morgen terug te komen en een dagje strand te doen. Ik loop rond over de beach en ga door het dorpje naar de andere stranden, waar ik onderweg voor er eerst apen zie rondlopen. Er viel iets uit een boom, kijk ik omhoog zit daar ineens een groep apen fruit te plukken. Op het andere strand zit as het goed is een weg naar het eerste strand, maar die eindigt in een grot waar ik de weg niet kan vinden. Wel op avontuur in de grot geweest, maar 1 keer uitgegleden vandaag, today was a good day. Veel mooie foto's gemaakt, nog 1 foto laten maken door een Engelsman die toevallig beneden stond terwijl ik op een rots boven stond, hopen dat hij niet vergeet om die te sturen. Terug met de boot naar het hostel, onderweg nog wat gegeten en bij het hostel mensen gecontact die ik al een tijdje niet gesproken heb. Vanavond wat nieuwe vrienden maken, hopelijk nog een potje poolen en misschien aan de overkant bij het slumber party hostel nog wel even een biertje drinken.
Er staat een vent bij de pingpingtafel een beetje met het balletje te spelen, dus ik vraag of hij een potje wil doen. Dus 4 potjes later blijkt hij goed te kunnen spelen, maar ik ook 2-2. In Zaurautz in Spanje heb ik met Stijn een ontelbaar aantal potten gespeeld en ben daar wel veel beter van geworden. Een andere vent wil ook wel spelen, dus weer 2 potjes later ben ik er wel klaar mee. Met twee Nederlandse meisjes probeer ik te gaan kaarten, maar we zijn zoveel aan het praten dat er van kaarten niks komt, wat eigenlijk alleen maar goed is. Zij laten me zien waar het mooiste uitzicht van Ao Nang is, 14km op de scooter verderop dus het liefst zou ik dat morgen ook nog gaan doen. Het kost wel 6u ongeveer want je moet ook nog naar boven hiken voor 2u en weer naar beneden dus. Maar ik heb foto's van het uitzicht gezien en dat wil ik absoluut niet missen. Omdat ik overmorgen weg ga, probeer ik nu de beste manier te vinden om beide uitzichten te doen op dezelfde dag. Ik ga nog een potje poolen met Blake (die geen Alex blijkt te heten), een Belg en een Kroaat. Na het potje besluit ik dat ik absoluut beide uitzichten wil zien, dus vroeg naar het verre uitzicht en dan 's middags naar Railey Beach en de Princess Lagoon. Maarrrr ik wil geen scooter huren en een tuk-tuk zit tegen de 600thb en dan moet je ook nog terug. Dus ik loop het rond en vraag iedereen die ik tegenkom of ze zin hebben om morgen mee te gaan en mij dan op de scooter mee te nemen. Ik vind al snel een meisje dat mee wilt met haar vriend, maar alleen de vriend kan scooter rijden, dus zijn gaan met z'n tweeën op een scooter. Dus dan heb ik alsnog geen lift. Ik ben alle dorms langsgelopen en mensen gevraag die tv aan het kijken waren of ze mee wilden naar het uitzichtpunt en vind nog een Duitse jongen die dat wel ziet zitten en zijn vriendin nog moet overtuigen om ook mee te gaan. Die wil gelukkig ook mee en allebei kunnen ze scooter rijden, dussss succes, betalen we allebei 1 scooter. Het was wel grappig om zo rond te lopen op zoek naar vrienden, van iedereen kreeg ik positieve reacties dat ze het leuk vonden dat ik het vroeg, maar al plannen hadden of weg gingen in de ochtend/middag, het was natuurlijk al 23.30 toen ik rond ging lopen. Het Duitse koppel wil echter niet in de ochtend gaan, liever rond een uur of 11. Dan ga ik dus 's ochtends naar Railey Beach in de vroege morgen, zorg dat ik om 11.15 terug ben en geluncht heb en spreek om 11.30 af om naar het uitzicht te gaan, dat zou wel moeten lukken. Drukke dag morgen, m'n bed in en ik ben erg benieuwd wat ik allemaal zien ga.