25 juni - Afscheid... Op naar Kuta Lombok!

25 juni 2019 - Koeta, Indonesië

Een nieuw avontuur staat ons vandaag te wachten. 's Ochtends pakken we onze spullen in, hangen nog even bij het zwembad van Villa Unggul waar ik een aarbeien-vanilla icecreamshake bestel (echt een aanrader) en hier eten we ook de beste veggieburger die ik tot nu toe heb gegeten (in de bar aan het water, wauw) en zwemmen tot onze handen onhekenbaar zijn verrimpeld. Dan is het toch tijd om afscheid te nemen van het strand en et zwembad. We gaan terug naar het hostel, halen onze spullen op en lopen met Marinda en Joe naar het strand, waar we de slowboat naar Lombok boeken die gaat zodra die vol is en aangezien de liist nog helemaal leeg is, besluiten we een ijsje te halen in de tussentijd. Als we terug bij de boot gaan wachten, duurt het toch wel erg lang en bij navraag is de boot vertrokken in de korte tijd dat we een ijsje gingen halen... Dus kopen we een nieuw ticket (€1) voor de boot die op het punt staat te vertrekken, nemen dan toch plots snel afscheid van Marinda en Joe (die we ongetwijfeld snel in Nederland/Edinbrough gaan zien, waarschijnlijk in augustus) en springen op de boot. De boot duurt een half uurtje, daarna een 1,5u met de taxi van het noorden naar het zuiden, waar Kuta ligt. Hier checken we in bij het goedkoopste hostel dat we konden vinden en lopen naar Pipes hostel (waar we eigenlijk heen wilden, maar wat vol was) en halen wat te eten. Hier informeer ik naar de Mt Rinjani-trekking, die ik eventueel morgen wil gaan doen. Ik kan die tour hier boeken voor 1,7miljoen en besluit overmorgen weg te gaan, Luis zei misschien ook wel mee te willen en hij kan morgenochtend nog niet hier zijn vanuit Gili T.
We lopen terug naar het hostel, en hebben allebei een momentje voor onszelf. Filmpje kijken, boekje lezen en slapen. Prima dagje gereisd vandaag.