22 juni - Gili T reünie!

22 juni 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

Eigenlijk is het wel prettig dat we 's ochtends vroeg wakker worden van de kippen en hanen hier. Vanochtend is het de eerste keer dat ik ze hoor omdat ik sonder oordoppen geslapen heb. De snurker is gisteren uitgecheckt dus ging ik er van uit dat ik ze vannacht niet nodig zou hebben. Het ontbijt is weer heerlijk en om 9:30 staan we klaar om weg te gaan. Nu de Mexicanen nog. We hebben besloten om met de scootertaxis te gaan, dus als er 4 scooters voorrijden is het tijd om naar de boot te gaan. Wachtend op de boot vertellen Santiago en Luis verhaleb over Mexico, over hun zomerhuizen met jacht en jetski's, over hun oom die een tijger had en hoe je voor €2000 een dierentuinvergunning kan kopen zodat het als niet illegaal wordt gezien. De boot van Nusa Penida naar Guli T duurt maar een uurtje. We genieten van de boottocht op het benedendek en kijken naar het begin van "Venom" met volume 100, zodat de slapende mensen het al snel opgeven. Op Gili T lopen we naar het hostel, het is best dichtbij en op dit eiland zijn er ook geen scooters en auto's, het snelste vervoer is paard en wagen, die met een rotvaart door de straten rijden en waar je voor moet oppassen, ondanks dat ze maar 1 pk hebben. Onze vrienden checken ergens anders in op 5 minuten lopen, My Mate's Place (waar wij geboekt hebben omdat Marinda en Joe daar zitten) was al volgeboekt. We checken in en wachten geduldig in de zon tot Marinda en Joe terugzijn van hun snorkeltour om 15:30 om samen wat te gaan eten. Luis en Santiago hebben hun eigen plan getrokken en zien we de rest van de dag helaas niet meer, gelukkig zijn we hier nog wel even. Het hostel waar we zitten is een partyhostel ten top, ook wel leuk om zoiets te proberen. Het heeft geen zwembad, maar in plaats daarvan een open ruimte met lange tafels waar, naar horen zeggen, elke avond van 7-10pm drankspellen worden gespeeld, waarna iedereen samen naar club jungle aan het strand gaat, misschien gaan we ons daar vanavond ook wel aan wagen, we zijn tenslotte niet voor niks naar een party-eiland gekomen.
Als Joe, Marinda en Euan aankomen (Euan hehben we op onze laatste dag in Tipsy Gypsy ontmoet, Marinda heeft daarna nog met hem daar gezeten een paar dagen), gaan zij even douchen, omkleden en verkassen we daarna naar het strand om wat te eten (Elise en Carl, twee andere backpackers die ze van hier kennen, sluiten ook aan). Bij het eten bestellen we een pineapple shake (mijn doel is om hier elke dag een shake te drinken, want wow wat zijn die lekker), maar deze valt voor het eerst een beetje tegen. Het is het top om deze mensen weer te zien. Gelijk is het mega gezellig en we kunnen niet wachten om morgen een hele dag met deze mensen op te trekken. Na het eten gaan we terug naar het hostel, waar het feestgedruis al in volle gang is en we ook lekker aansluiten met een biertje. Om 10pm lopen we met de groep richting de jungle, maar besluiten om naar de Reggae Bar te gaan, waar ze live muziek spelen en eigenlijk best goed zijn. Vanuit daar lopen we door naar de jungle en daar zien we waarom het zo populair is. De hele toko staat vol met mensen en de reden is vooral dat dit de enige club met airco is. We lijken in een scene van Jerseyshore te stappen: medewerkers van het hostel en de club staan op de bar gratis shots wodka met lemonade uit te schenken, er zijn verschillende verhogingen waar jongens zonder shirt paraderen met een semi-afgetraind lichaam en de meisjes hebben geblondeerd haar, tieten die er bijna uitvallen en genoeg make-up waar Emma een jaar mee zou kunnen doen. We voelen ons dus gelijk thuis. De club zelf is prima gezellig met de mensen met wie we zijn, en als we na een tijde weer naar huis lopen is het pas half 1, we gingen natuurlijk ook al om 10u van het hostel weg. Bij het hostel us het lekker rustig en duiken we het bed in. 's Middags bij aankomst hebben we gelijk kunnen wisselen naar de kamer van Marinda, waar toevallig nog 2 bedden vrij waren op de 3persoons kamer. Dus nu vallen we met zn drieën in slaap, geen zorgen over onze spullen en snurkende mensen vannacht.