19 feb 2018 - Cambodinogeendagje

19 februari 2018 - Siem Reap, Cambodja

Om 8u word ik wakker, fris en fruitig, neem een douche, kleed me aan en ga op jacht naar een bus. Dat blijkt lastiger te zijn dan gedacht, als de ticketoffice van Lub.d mij verteld dat de bussen alleen om 7.30 in de ochtend gaan. Oeps. Voor de zekerheid vraag ik het ook bij het Siem Reap Hostel, maar ook zij hebben alleen de ochtendbus. Laos, je moet nog een dagje wachten. Cambodja, je moet het nog een dag met mij doen. De bus-boot combinatie naar de 4000islands (de eerste stop) duurt ook nog eens 13(!!!)uur. Achteraf ben ik wel blij dat ik deze optie niet gekozen heb, want helemaal 100 voel ik me nog niet. Bij het Siem Reap Hostel hebben ze elke ochtend een lopen ontbijtbuffet met vers fruit, toast, pancakes, jam, cornflakes en verse sappen. Dit de eerste keer dat ik daar van kan genieten omdat ik de andere dagen nog sliep, of al in de tempels rond liep. Met een gezonde dosis trek laad ik mijn bord vol, toast, pancakes, eigenlijk alles dat het menu te bieden heeft komt voorbij. Na het ontbijt protesteert mijn maag een beetje, maar daar wil ik niks van weten, ik moet weer goed eten. Ik ga weer terug mijn hangmat in nadat ik de bus voor morgen geboekt heb, kijk mijn serie verder en wacht totdat Adryan ook wakker wordt. Tegen die tijd heb zelfs ik een baard gegroeid want om 13.30u hoor ik: "Morning bro" van een slaperige Adryan. Vandaag was ik toch van plan om niks te doen, dus dat komt wel goed uit. We spelen weer wat pool en ik bestel de beste ciabatta die ik ooit gegeten heb. Ham, lettuce, tomato, mustard on a homemade ciabatta bread. Met als eigen gouden toevoeging cheddar cheese. Dat gaat er wel in. Om 16u is er een pooltournament, waar ik wel vertrouwen in heb na de laatste keer en omdat ik de hele dag al tegen mezelf speel/oefen en van Adryan ook steeds win. Maar iedereen wordt van de mat geveegd door een andere vent die ongelooflijk goed is en verdiend het gratis biertje krijgt. We hangen wat rond met Hans die over is gekomen van het Siem Reap Hostel en gaan uiteindelijk terug naar dat hostel omdat we de pooltafel daar prettiger/makkelijker vinden. 's Avonds bestel ik een burger, zo erg is mijn trek al toegenomen, ook al lukt het me niet om hem helemaal op te eten. Na de burger stort ik in van moeheid en neem om 22u afscheid van Adryan. Morgen ga ik vroeg weg, dan is hij sowieso nog niet wakker, dus dit is het einde (tot nu toe) van onze samenreizings. Ik weet dat ik hem in NY zal zien en misschien zelfs in Laos, dus het voelt niet als de laatste keer, maar toch is het wel een soort afscheid. We hebben een goede maand gehad in Cambodja, maar ik heb nu echt behoefte aan een nieuwe omgeving, nieuwe mensen en heb veel zin in het reizen in mijn eentje.