18 jan - Starfish beach

18 januari 2018 - Phu Quoc, Vietnam

Vandaag willen we wel iets ondernemen na gisteren niks gedaan te hebben. We willen twee scooters huren om naar starfish beach in het noorden te gaan maar bij het hostel hebben ze die niet meer. We lopen de heuvel af en halverwege roept een vrouw "You wan motobike?!" Ja nou eigenlijk wel dus, dat roepen ze wel vaker, maar nu komt het dus wel goed uit. We huren twee scooters bij het vrouwtje en rijden naar het noorden naar de starfish beach. Het is weer een zonnige strakblauwe dag en de starfish beach past goed in dat plaatje. We leggen onze handdoeken op het witte zand aan het helderblauwe water en lopen de verkoelende branding in. Zo'n 10 meter in het water zien we de eerste zeester, en dan zien we er steeds meer. De zeebodem is bezaaid met zeesterren, minimaal 15 in het zicht waar je ook heen loopt of kijkt. Met mijn GoPro maak ik filmpjes en foto's van de zeesterren en de rest van de middag verbranden we in de zon. Verbranding heb ik nog niet echt last van gehad tot nu toe, ik smeer me redelijk goed in, maar ik verbrand überhaupt niet zo snel. Half op het strand half in een water lees ik Game of Thrones en kom compleet tot rust. Af en toe heb je momenten dat je je realiseert hoe goed je je voelt, hoe blij je moet zijn dat je reizen kunt en dit is een van die momenten. Ik hoef niks, ik moe niks, ik heb geen stress of agenda voor de komende weken. Wat een leven.
We verlaten het strand om te gaan eten terug bij het hostel, Alicia voelt zich niet zo fit. We eten op de terugweg weer bij hetzelfde restaurantje, waarna we bij Rory's weer proberen om de zonsondergang te zien. Onder het genot van een fruitsmoothie zien we dezelfde roodroze bewolking, maar de echte zon gaat daarachter verscholen. Vandaag ga ik vroeg naar bed, deze keer écht. Moe van mijn verjaardag gisteren en het scooteren vandaag gaan we naar bed. We wilden morgen een tour gaan doen, maar Alicia voelt zich niet lekker genoeg om mee te gaan. Een hele dag op een boot zitten is dan niet waar je behoefte aan hebt. Fieke en ik gaan dan morgen met z'n tweeën op pad. Er schijnt nog een ander mooi strand te zijn dus dat staat zeker op de planning.