17 jan - TWEEËNTWINTIG

17 januari 2018 - Phu Quoc, Vietnam

JAAAARIG en brak. Zo word ik wakker rond een uur of 11, uitgerust voel ik me niet echt, maar het gevoel van jarig zijn is voor mij genoeg om mijn energielevels te doen stijgen. Bij het ontbijt van een hotdog met friet, hebben Alicia en Fieke een verrassing voor mij. Ze hebben als verjaardagscadeautje een pet met uilen gekocht (ik had al tegen Ali gezegd dat ik die wilde hebben, maar al zo veel petten heb nu) en een shuttlecock voetbal, die ik na hard zoeken gisteren heb gevonden, maar zij dus al eerder aan gedacht hadden. Nu kan er tenminste een kapot gaan en heb ik een reserve. Weer zo lief dat ze iets voor me geregeld hebben, ook na het zingen en het feest van gisteren. Het weer is vandaag weer prachtig, en de planning is leeg, wat al een planning op zich is. Vanwege het weer en het tropische eiland waar we ons op bevinden, gaan we naar het strand met Tobi en David, de Duitse gasten die we overal tegen komen. Op het strand is het uitrusten geblazen. Er loopt een vrouwtje met vers fruit rond, die aan ons vijfen vier ananassen en een watermeloen kwijt kan. Verse friszoete ananas op het strand, op mijn verjaardag, in de zon, zonder shirt, met goed gezelschap. Ik had niet gedacht ooit zo mijn verjaardag te vieren. We blijven bijna de hele dag op het strand, mijn shirt heb ik vandaag ongeveer 5 minuten aan gehad, heerlijk. We verlaten het strand om te lunchen, waarna we naar Rory's gaan, waar we gisteravond ook geweest zijn, om hopelijk de zonsondergang te zien. Bij Rory's zitten we aan het water op het strand, terwijl de bewolking aan de horizon de zonsondergang blokkeert. We bestellen een pizza en een biertje en genieten van de sfeer van de bar. Het is een heerlijk rustig barretje me goede muziek en een prachtig uitzicht. Hier gaan we absoluut terugkomen later. Na de pizza lopen we terug, waar ik in een hostel aangekomen een hotdog als avondmaaltijd bestel, je moet niet te gezond zijn op je verjaardag, ook al proost je daar wel op. Alicia en Fieke zijn doodmoe na alle drukte van gisteren, ik ben ook wel moe en wil er misschien vanavond vroeg in. Als ik met Tobi en wat andere mensen ga zitten om mijn hotdog te eten, drink ik mijn water en zij een biertje. Het is mijn verjaardag en ik zit hier als enige water te drinken, dat kan natuurlijk niet. Na het eerste biertje krijg ik alweer zin om te feesten vanavond, en feesten doen we. De dames zijn vroeg naar bed gegaan, terwijl ik met andere mensen feest, weer verjaardagsshotjes krijg en Adryan ontmoet, een Indonesische jongen van 22 die de afgelopen 6 jaar in New York heeft gewoond. Hij zoekt een beerpongpartner en daar ben ik natuurlijk niet vies van. We hebben een fantastische avond en eindigen weer bij Rory's, net als gisteravond. Nu heb ik mijn verjaardag dubbel gevierd, wat een feest de afgelopen dagen.