16 jan - Phu Quoc verjaardag

16 januari 2018 - Phu Quoc, Vietnam

Omdat mijn bed zo lekker ligt en ik moe ben van de korte nachten en vroege ochtenden blijf ik net wat te lang in bed liggen. Als ik uitcheck om 11.30 neem ik een grabtaxi naar het warmuseum om zo min mogelijk tijd te verliezen en onderweg skype ik met Johan en Sanne en kan zo het chaotische verkeer laten zien op straat. Het warmuseum is erg indrukwekkend, ik heb het idee dat het verhaal best algemeen verteld wordt en niet van 1 van beide kanten wordt genuanceerd. Bij de giftshop vind ik de Vietnamese shuttlecock voetbal waar ik al een week naar op zoek ben en niet verwacht had die hier te kunnen vinden. We krijgen een mailtje met de mededeling dat de vlucht verlaat is, wat mij dus wat meer tijd geeft om rond te lopen in het museum. Na het museum neem ik weer de grabtaxi terug, waar ik met de meisjes een taxi neem naar het vliegveld. Dit is de makkelijkste vlucht die ik ooit gehad heb. We komen aan, checken in en wachten naast de gate tot we naar binnen mogen. Een uurtje zijn we in de lucht als we alweer landen op Phu Quoc, en dat voor €30. Inmiddels is het donker, 18.30u en als we door de taxi bij het hostel worden afgezet, gaan we na een verfrissende douche op zoek naar avondeten. Ondanks dat we de hele dag niks intensiefs gedaan hebben voelen we ons toch erg vies. We vragen wat een goed(koop)e plek is om te eten (en drinken, vanavond is mijn verjaardag dus dat moet gevierd worden!). We vinden er plekje waar ze het bij de balie over hadden, het zit vol met locals dus dat is een goed teken al. Na een prima maaltijd terug naar het hostel om te kijken of we meer mensen kunnen vinden die zin hebben in een feestje vanavond, maar het lijkt redelijk rustig in het hostel. Er is een grote open gemeenschappelijke ruimte, waardoor het lijkt alsof er weinig mensen zijn. We spelen weer beerpong (bijna een vaste bezigheid elke avond) en spelen met steeds meer mensen spelletjes. Omdat we om 12u het hostel uit moeten ivm lawaai (elke avond) vieren we mijn verjaardag om half 12, dus 6,5uur eerder dan ik ooit gedaan heb. Het hostel heeft allemaal shotjes neergezet voor ons en met een grote groep luiden we mijn verjaardag in en wordt er gezongen. Alicia en Fieke hadden dat voor mij geregeld en hebben iedereen erbij gehaald om te zingen, super lief van ze! 's Avonds schijnt er wel een barretje te zijn waar iedereen heen gaat, dus na twaalven gaan we met zijn allen naar Rory's waar ik ben Emma skype. We zijn nu allebei op hetzelfde moment jarig omdat het hier natuurlijk zes uur later is, dus dat is de eerste keer dat ons dat overkomt. Normaal gesproken zouden we samen een biertje gaan drinken om het einde van Emma's verjaardag af te sluiten en de mijne te beginnen, maar dit is wel een goede oplossing zo.