14 feb - Minigolf, maxilol

14 februari 2018 - Siem Reap, Cambodja

Als de wekker om 8u gaat, zet ik die zo snel mogelijk weer uit, dat wordt hem niet vandaag. Er zijn andere dingen op het algemene programma waar we wel interesse in hebben, zoals de foodtour om 14u en Liam (de westerse barman) gaat vandaag om 15u met iedereen de mee wilt minigolfen. Voordat het tijd is om een activiteit te doen, gaan we naar de markt om slippers voor Adryan en een nieuwe zonnebril voor mij te kopen, aangezien de vorige weer stuk gegaan is. Ik ontbijt bij het hostel met een hamburger en een mangoshake. Daar had ik echt zin in en soms moet je daar aan toegeven, in Nederland is dat soms wat lastiger. Met een goed gevulde maag lopen we over de markt, kijken rond en koop ik een naar mijn idee goede zonnebril voor $6. Afgezet, maar tevreden. In het hostel zien we dat je met de foodtour vooral vreemde insecten gaat eten, aangezien we daar helemaal geen behoefte aan hebben, skippen we de tour en spelen pool totdat we met Liam en ongeveer 10 anderen in tuk-tuks stappen om naar de minigolf te rijden. De minigolfbaan is opgebouwd als een klein Angkor Wat, met miniatuurtempels bij elk van de 14 holes. We vormen ons groepje met Adryan, Sander en Henry, die met zijn camera Azië rond reist en hoopt voor hostels foto's, filmpjes en documentaires te kunnen maken om daarmee al reizende geld te verdienen. Het is zo vreemd om minigolf te spelen in Cambodja, ik had niet gedacht dat ik dit zou doen tijdens het backpacken. Tussen alle watervallen, tempels, zwembaden, stranden en prachtige natuur, staat nu ook minigolf op de lijst van activiteiten. Voor elke hole in ons krijg je een gratis bier, daar moet wel gebruik van gemaakt worden! Sander is de eerste die het lukt en ook ik mag een keer een gratis koud blikje pakken. Voor de rest bakken we er allemaal niks van, maar de pret die we er van hebben is het allemaal waard. Na een "intensief" potje minigolf, rijden we met de tuk-tuk naar een volgende stop waar we de zonsondergang vanaf de rijstvelden gaan bekijken. We zitten in een hutje op het water, krijgen koude biertjes uit een zak met ijswater en nemen de verplichte foto's van de reflectie van de zon in de rijstvelden. We delen een vis, een kip en de zingen met zijn allen heerlijk slechte liedjes. Me ons groepje zingen we al de hele dag carnavalsliedjes, Sander en ik missen het feest wel degelijk. Van iedereen aan wie we het feest uitleggen krijgen we een verraste blik terug, zeker als we de muziek laten horen en voor doen hoe het hossen gaat, Adryan vindt het fantastisch. Beiden zijn we erg tevreden dat we vandaag geen tempels zijn gaan bezoeken, want deze heerlijke dag me activhadden we niet willen missen. In het hostel maken we een plan voor morgen, dan staan de tempels met de zonsopgang op het programma, wat betekent dat we om 4.30u in de lobby moeten zijn en het dus wel verstandig is om vroeg te gaan slapen, wat we dan ook doen. Om 22.30u (had nog wel eerder gemogen) gaat bij mij het licht uit. De groep van morgen bestaat uit Sander, Adryan en Hans, een Canadees met Duitse roots die we tijdens het minigolfen ontmoet hebben.