3 dec - Full Moon Party

3 december 2017 - Koh Phangan, Thailand

De dag waarvoor ik naar Koh Phangan gekomen ben en zelfs mijn visum voor verlengd heb is vandaag. De Full Moon party schijnt een reusachtig feest te zijn op het strand dat je toch wel een keer meegemaakt moet hebben. Naar verluid zo'n 30.000 dronken mensen op het strand, moet wel zorgen voor een goed feestje. Overdag is het droog en enigszins zonnig, wat voor ons bekent dat we naar het strand gaan om het maximale uit de dag te halen. Ontbijtje op dezelfde plek als gisteren, aan het strand. Heerlijk wakker worden met het geluid van de golven, vogels en het geruis van bomen op de achtergrond. Na het ontbijt halen we onze spullen op en lopen we naar het strand. We waren van plan om naar de "secret beach" te gaan, die op de kaart aangegeven staat en daarmee zijn naam tekort doet, maar omdat dat nog weer 10 minuten verder lopen is zijn we me deze plek ook wel tevreden. Het zeewater heeft een aangename temperatuur, niet zo koud als ik van Nederland of eigenlijk elk ander land gewend ben. We drogen op op het strand en als het dan tijd voor lunch is lopen we terug naar boven waar we al een paar keer eerder langs een goed uitziend restaurantje zijn gelopen. Het eten dat we kregen was fantastisch. De burgers goed gaar met gekaramelliseerde uitjes, kaas en een normaal broodje. De "XXL chickensandwich" die ik bestelde was voor het eerst in Thailand een goede portie, de prijs zeker wel waard. Ik besloot de burger wel morgen te nemen als ik bij moet komen van het feest van vanavond. Na de lunch lopen we nog iets verder naar boven, waar we een winkeltje vinden dat allerlei Full Moon party kleren verkoopt, dat wil zeggen veel kleur en verfpatronen, hoedjes en potjes verf. Ik koop een fancy broek met verfvlekpatronen en leen een matchende haarband van Sara. Een shirt koop ik niet want dat doe ik toch niet aan. Iedereen koopt wel kleren, want dit zijn niet de dingen die je standaard in je garderobe hebt hangen. Met verschillende potjes verf zijn we klaar voor het feest. We lopen terug naar ons appartementje en open ons eerste biertje rond 18. Het avondeten voor vanavond bestaat uit tosti's van de 7eleven vanwege de uitgebreide lunch die we gehad hebben en omdat we allemaal verslaafd zijn aan die tosti's (dat ga ik nog wel het meest missen aan Thailand als ik naar Vietnam ga denk ik). Het voorbereiden op een feest gaat toch wel 180° anders als je met alleen meisjes ben kom ik al snel achter. Ik zit om 18u klaar om spelletjes te spelen en met een muziekje op de achtergrond te lachen om bizarre verhalen. Maar de make-up, het haar en de verf aan allemaal voor natuurlijk. Uiteindelijk besluit ik ook maar mee te doen en verf wat in het rond. Als we om 22u worden opgehaald door de taxi heb ik toch een heel anders begin van de avond gehad als ik gewend ben/verwacht had. De taxirit naar het feest is hels, 30 minuten onderweg en de bochten in de weg en de enthousiaste bestuurder helpen ook niet mee. Bij het feest aangekomen betalen we 100thb entree, 7x zo goedkoop als de jungle party van gisteren geweest zou zijn. Dan eindelijk het strand op en ons mengen tussen de al feestende mensenmassa. Op het strand zijn verschillende vuurshows waarvan eentje met een brandend springtouw, waar tientallen mensen omheen staan om te proberen zonder kleerscheuren naar de overkant te komen. Dat mij dat ook niet gelukt is kom ik pas de volgende dag achter. Na een tijdje met de Canadese meisjes gefeest te hebben ben ik zelf op avontuur gegaan, ik sprak af met Hanne, een van de Belgische meisjes die ik tijdens de jungle trek ontmoet heb en zo heb ik de hele avond met allerlei mensen gefeest en gedanst. We hebben met zijn allen afgesproken om 3u om een taxi terug te nemen, maar omdat ik de tijd vergeten was en dat afspreekpunt totaal de andere kant op was als dat ik was, pakte ik later zelf wel een taxi. Met Hanne en de mensen met wie zij was nog wat gegeten, waarna ik met de taxi mijn weg terug vond naar de 7eleven bij ons om de hoek, nóg meer tosti's gegeten heb, met een fles water voor de volgende dag terug kwam bij ons appartement en om 6u lekker in slaap viel.