25 jan - What can Koh Rong?

25 januari 2018 - Koh Rong, Cambodja

Om 14u worden we opgehaald voor de bus/boottocht naar Koh Rong, precies genoeg tijd om daarvoor een pizza te halen en die onderweg op te eten. Vanaf de bus lopen we naar de boot met een backpack op de rug, daybag in de ene hand en pizza in de andere. Op de boot hebben we VIP seats helemaal vooraan de boot en verhoogd. Er waren bijna geen andere mensen meer en de crew vond ons wel geschikt om het gezicht van de boot te zijn vandaag. Met pizza en een beetje muziek snellen we mede speedboot over het water naar Koh Rong Samloem, de kleine Koh Rong, waar we na de grote Koh Rong heen gaan. Aangekomen bij de grote Koh Rong proberen we ons hostel te vinden, maar komen erachter dat die op het verkeerde deel van het eiland is... We moeten een boot nemen van $6 per persoon waar we niet echt zin in hebben omdat we die boot dan steeds moeten nemen om in het centrum te komen. Ik heb al $28 betaald voor de komende twee nachten voor ons beiden, maar met de kosten van de boot daarbij is dat het niet echt waard. Er is hier morgen en PubCrawl, de grootste van Cambodja zogezegd. Vorige week deed er 180 man mee, zo groot is het. En die PubCrawl is op dit deel van het eiland, wat zou betekenen dat we minimaal 4x6=$24 kwijt zouden zijn aan de boot. We besluiten in de buurt een hostel te vinden en de kosten van het andere hostel dan maar voor lief te nemen. Wel zonde, maar helaas. Ik wil in de buurt even gaan zoeken, maar Adryan heeft andere plannen en boekt een resort. Daar heeft hij wel behoefte aan zegt hij. Als ik mee wil dan mag dat en kan ik daar slapen want het zijn weer 2 bedden, maar als ik naar een hostel wil mag dat ook. Hij wil er sowieso heen en wil dan ook de kosten voor zich nemen. Ik heb het andere hostel, de pizza en zijn entree voor het feest betaald, dus ik vraag dan geld niet terug en loop met hem mee naar het luxe resort bovenop de heuvel met uitzicht over de baai. Wat een leven, dit is wel genieten. Voor het avondeten lopen we naar beneden om iets locals te vinden en vinden een familydinner waar ik wéér een curry bestel. Ik ben echt gek op die curry's. Dit is wel de heetste die ik gegeten heb, zelfs mijn doorgewinterde chili-etende Indonesische vriend geeft toe dat deze wel spicy is. Nog nooit heb ik zoveel gezweet van eten en ik denk wel een kilo vocht verloren te hebben. Lekker was het wel, maar de amok met kokosnoot was wel beter de vorige keer. Als we na het eten (ik heb getrakteerd voor de kamer) langs het strand lopen, krijg ik plots een dringende wc behoefte, krijg van Adryan de sleutel en ren terug naar de kamer om net op tijd bij de wc te geraken. Dat eten was net iets te spicy denk ik. We blijven de rest van de avond uitrusten in de kamer, ik heb de tijd om 10 dagen blog in te halen en we gaan vroeg slapen. Morgenochtend willen we de zonsopgang zien om 6.30, dus daar zetten we de wekker voor.