20 nov - Nu echt naar Bangkok

20 november 2017 - Bangkok, Thailand

Omdat we verwachten hadden nu al in Bangkok te zijn hebben we helemaal geen planning gemaakt voor vandaag. Geen plan wordt uiteindelijk het plan. Na een nacht heerlijk lang en goed geslapen te hebben op een echt matras voel ik me uitgeruster en beter dan de afgelopen dagen. Alhoewel ik wel veel energie heb, heb ik geen zin om iets te ondernemen. Al teveel geld uitgegeven vandaag, dus ik besluit om te zien hoe weinig ik op een dag kan uitgeven op een normale manier, wel normaal eten enzo maar geen andere dingen kopen vandaag. Ik word om 8u wakker zonder wekker deze keer, 8u lang en diep geslapen, voordat ik ga douchen ga ik verder in game of thrones, 2u later lekker (koud, een andere optie is er niet) douchen en beneden met toastjes, jam en een koffie verder in m'n boek. Luke slaapt nog steeds en zei later dan hij tot 5u met zijn vriendin heeft liggen appen. De hele dag lig ik te lezen buiten beneden voor het hostel, Luke komt naar beneden haalt ontbijt en kom dan ook liggen op de matrasjes om te genieten van een dagje niks doen. We spreken weer met Alyssa en Taylor af om vroeg te gaan eten bij de Indiër, waar Jasper, Luke en ik eerder al zijn geweest. Hun bus naar Bangkok gaat om 20u dus zijn ze zelfs nog eerder weg dan wij. Rond 15 lig ik nog steeds te lezen, ik haal bij Kat's Kitchen 20m verderop spring Rolls en mango sticky Rice. Allebei ontzettend lekker echt een aanrader. Springrolls had ik al eerder gegeten, maar de mango sticky rice was de eerste keer. De mango was perfect rijp, zoetsmeltend in de mond. De rijst sticky gemaakt met zoete kokosmelk, perfect passend bij de verse mango.
Luke en ik blijven de rest van de tijd op de matrasjes liggen en genieten van het niet hebben van plannen. Met Alyssa en Taylor gaan we even wat eten, waarna we weer gaan liggen en wachten tot de taxi ons komt halen om naar de bus te brengen. Bij de 7eleven kopen we wat eten en drinken voor in de bus, wat totaal niet nodig blijkt te zijn. Het is de meest luxe bus waar ik ooit in heb gezeten; genoeg beenruimte voor ook de lange Nederlanders, stoelen die redelijk plat kunnen en we krijgen bergen met eten voor onderweg. Cakejes, koekjes, water, appelsap, meer koekjes, het houdt niet op. Op de stoelen zit weer zo'n schermpje waarop Thaise tv-programmas en een klein aanbod westerse Engelstalige films te zien zijn. We vermaken ons prima, ik kijk een Thaise datingshow dat tegelijk een soort talentenjacht is en de jury moet raden of de persoon in kwestie op mannen valt, op vrouwen, of allebei. Denk ik. Het zou ook totaal iets anders kunnen zijn, maar na 30 minuten is dit wat ik denk. Na de Thaise show kijken we de angry birds movie om de tijd te doden en daarna gaan we zoals de rest van de bus slapen.