19 nov - Thaise massage en de nachtbus naar Bangkok

19 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Om 10.45 worden we noodgedwongen wakker, douchen spullen pakken en dan haal ik als ontbijt tosti's bij de 7eleven terwijl Luke een verfijnder ontbijt haalt bij een restaurantje. We komen langzaam op gang vandaag.
Rond een uurtje of 13 komt er wat leven in de brouwerij en trekken we er op uit om een Thaise massage te ondergaan. Ik had in Pai ook een top gekregen over een winkeltje met hele chille korte broeken, dus we besluiten onderweg een massagesalon in te duiken. De eerste de beste salon waar we langs lopen (30m verderop) zitten 2 Chinese toeristen al te genieten van een massage, bovendien ziet het er binnen goed uit met mooie stoelen en staan er geen meisjes voor de winkel te schreeuwen om een massage. Het Thaise accent begint een van de dingen te worden waar ik me het meest aan erger hier, en je komt er niet onder uit natuurlijk. Binnen mogen we wachten tot we aan de beurt zijn en daarna worden we meegenomen naar boven, waar 2 zaaltjes zijn met een houten verhoging waarop dunne matrasjes en handdoeken klaarliggen en gordijntjes ertussen. We moeten ons uitkleden en de kleren aandoen die voor ons klaarliggen en dan gaan we beginnen. De masseuses zijn twee oudere dames, rond de 40-50 maar kunnen je wel behoorlijk pijn doen blijkt. Ze begin bij de benen welke helemaal fijngeknepen worden, maar wel volgens een bepaald patroon. Ze werken met hun ellebogen, knieën en voeten, waarmee ze je gewrichten ook uit elkaar trekken. Een van de Canadese meisjes, Taylor, heeft het ook gedaan en liet ons gisteren blauwe plekken zien op haar been die ze er aan over af gehouden, twee weken geleden.
Het is niet alleen m'n eerste massage ooit, het is ook de eerste keer dat ik heb betaald voor iets waar ik pijn bij lijd. Nouja pijn is een groot woord, sommige stukken zoals m'n kuiten, schouders, nek en bovenbenen (je krijgt letterlijk een knietje) deden wel pijn, dat ik dat ledemaat liever wilde weg trekken, maar als ze klaar was met dat gebied voelde het wel relaxed. Na de benen doet ze de armen en dan mag ik op m'n buik gaan liggen voor m'n rug en kuiten. Vooral de kuiten voelen echt niet prettig, helemaal fijngeknepen. Iedereen kent wel iemand die zegt goed massages te kunnen geven en het dan veel te hard doet, zo voelt de hele massage eigenlijk, maar dan wel een soort van gecoördineerd. Als na een uur m'n rug gekraakt is en alles goed geknepen is, zit de massage er op. Eigenlijk best een lekker gevoel zo'n Thaise massage, alhoewel ik me in het begin wel een paar keer afvroeg waarom ik daar eigenlijk lag. Luke zegt dat hij nog wel zin heeft in ook een oil massage, dus plakken we die er ook gelijk achteraan. Voorde ook massage moeten we ons wel verder uitkleden. Als ik daar in m'n losse boxer sta, vraagt ze of ik daar ook iets onder aan heb, maar dat is natuurlijk niet zo, dus word ik verzocht om die ook maar uit te doen. Nouja oké doe eens gek, dan doen we die ook wel uit, ik krijg wel een handdoekje natuurlijk. Luke houdt zijn strakke onderbroek aan. De oil massage is wel heel lekker na de Thaise, heel zacht en rustgevend. Weer een uur later zijn we dan echt klaar met de massages, we voelen ons helemaal relaxed en lopen langzaam richting het winkeltje met de broeken. We vinden uiteindelijk een markt waar ook boel kleren hangen waar ik 2 broeken koop en een shirt. Na de markt appen we de Canadese meisjes (Taylor en Alyssa) of ze nog zin hebben om wat te kaarten en samen te eten omdat we vanavond om 2150 naar Bangkok gaan met de nachtbus. Rond 1830 gaan we naar Aiku, een Japans restaurant dat erg goed schijnt te zijn. We nemen (voor mij voor de eerste keer) een tuk-tuk omdat erge lui zijn om te lopen. Rijst eten met stokjes blijkt nog niet een van m'n sterke punten... Na het eten lopen we terug naar het hostel, waar we om 20.20 worden opgehaald, als de taxi er is zeggen er gedag en off to Bangkok we go! De taxi doet er 20min over, dus ruim op tijd voor de bus. Als we bij de balie komen gaat het mis. De vrouw achter de balie zegt: 'Bus is for tomollow'
Staan we dan bij het busstation met een ticket op de verkeerde dag. Super onhandig dat we dat niet gezien hebben. De bus die nog moet vertrekken zit al helemaal vol, dus er zit niks anders op dan morgen terug te komen. Nog niet onze laatste dag in Chiang Mai dus. We bellen weer naar het hostel waar we vandaag uitgecheckt zijn en kunnen er weer terecht. Bij het hostel krijgen we wel andere bedden toegewezen, allebei een onderbed ipv een bovenbed, en die blijken veeeeeel lekkerder te liggen. We slapen ineens weer op een echte matras in plaats van een half zachte plank. Eigenlijk een upgrade dus. Na het uitje naar het busstation zijn we wel klaar met vandaag. Vooral dat we nog gewoon uit hadden kunnen slapen vanochtend vinden we vervelend. Ook missen we nu een dag minder Bangkok in de planning en zien we Jasper en dag later dan gepland. In het hostel genieten van het matras en dan morgen onze echte laatste dag in Chiang Mai.