13 nov - Aankomst in Pai

13 november 2017 - Pai, Thailand

Om 8u moesten we aanwezig zijn in de lobby van het hostel omdat de bus naar Pai dan zou vertrekken. Toen we daar ook nog wat eerder zelfs aankwamen bleek dat de bus pas om half 9 vertrok en ze wilden dat iedereen er zou zijn, dus vertrok de bus volgens Thaise begrippen om 9u. Het voordeel was we dat we daarom nog even konden ontbijten en niet met een lege maag 3u in een bus hoefden te zitten. Toen we werden opgehaald door een soort overdekte pick-up truck me harde bankjes moesten we toch wel even hard nadenken of dat wel echt de goeie bus was. Er zaten al andere mensen in vanuit een ander hostel die ook naar Pai moesten en ook niet wisten of we 3u lang in dat ding moesten zitten. Toch maar gaan zitten natuurlijk en na een 15 min kwamen we aan bij de overstap op een normale minivan voor 12 man. Onderweg naar Pai nog een pauze gehad waarin we een dumpljng hebben gegeten, wat eigenlijk gewoon een broodje bapao is, dus dat viel helemaal in de smaak. Onderweg naar Pai genoten van mooie natuur en de e-reader, ik ben inmiddels 150 pagina's verder. In Pai moesten we nog op zoek naar een hostel, dat hadden we van tevoren niet geregeld. TripAdvisor gaf een goeie aan, die we ook van anderen als tip hadden mee gekregen: common grounds, maar de zat al vol. Daar werden we doorverwezen naar een Jazz Guesthouse, 2 min lopen. We wisten al dat we het hostel waarschijnlijk voor maar 1 nacht nodig hadden, dus veel maakte het ook niet uit. Het Jazz Guesthouse was wel een leuk plekje met een 16 persoons dorm, maar daar hadden we niet zo probleem mee.
Luke en ik zijn naar Pai gekomen om een jungle trek te doen voor 3 dagen, dus we besloten om dat eerst maar te regelen. Eerst vroegen we het bij een tentje dat 2daagse activiteiten aanbood, die deed zelf geen trektochten, maar ze leidde ons even naar het tentje van haar broer die wel in die business zit. Met die man hebben we overlegd wat het beste idee is, en de driedaagse tocht kon morgen of overmorgen beginnen, dat hing af van 3 Engelse dames die later die dag zouden aankomen en al geboekt hadden. Om 19u mochten we terug komen en dan hoorden we wanneer het zou zijn.
Als activiteit voor vandaag hebben we de canyon aangeraden gekregen, maar wel pas na 16u want dan zouden de toeristen grotendeels weg zijn. Dus we hebben rond 15.15 weer een scooter gehuurd en zijn daarheen gereden. Het begon al goed toen er bij aankomst een bordje "DANGER CANYON" hing. Ik had sneakers aan en andere toeristen slippers, dus dan zal het wel goed moeten komen. In het begin voelde het wel redelijk spannend om aan weerszijden een afgrond te hebben, maar de paden waren breed genoeg, dus als je geen hoogtevrees hebt en je kunt grwoon lopen dan kun je dit ook. Om het een beetje spannender te maken hebben we wel het mooiste plekje opgezocht en daar de nodige foto's gemaakt. Op de terugweg zijn we langs de Memorial bridge gereden, een gedenkstuk voor de tweede wereldoorlog. Na de Memorial bridge met de zonsondergang terug naar Pai gereden, waar we wat hebben gegeten, over de markt zijn gelopen en betaald hebben voor de trek die uiteindelijk wel morgen blijkt te zijn. De drie Engelse dames zijn achteraf toch ook Belgisch, allemaal weer zeer strak geregeld. Luke voelde zich even niet zo lekker, waarschijnlijk van het eten en is dus even gaan liggen. Toen ben ik nog even over de markt gelopen en bij het hostel met twee Canadese meisjes aan de praat geraakt die al 3 weken Vietnam erop hadden zitten. Dus daar heb ik een hoop tips van gekregen wat ik nog kan doen als ik daar in m'n eentje rondloop over 1-2 maanden. Hostel en activiteiten staan dus al op de planning. Daarna met Luke en de meisjes nog gekaart en erachter gekomen dat ze over 5 dagen net als wij weer in Chiang Mai zitten, dat nummers uitgewisseld en misschien een biertje drinken later. Luke had al weer trek gekregen, ik had op de markt springrolls gegeten, dus even opzoek naar normaal eten om zijn buik te kalmeren. Normaal betekent niet van de straat, dus een kebab ging er wel in. Helaas was de tent dicht dus zijn we pizza gaan halen waar 3 Nederlandse gasten ook zaten. Zij waren net als wij net aangekomen in Chiang Mai. Even gekletst terwijl we de pizza's kregen van een Thaise ladyboy, waarna we terug zijn gelopen richting het hostel omdat we vanaf morgen dus 2 nachten in de jungle overnachten. Afhankelijk van het weer slapen we 1 nacht in de jungle en 1 nacht in een afgelegen dorpje. Alles wordt geregeld, water, voedsel, slaapzakken, zelfs matrasjes omdat die man zei dat de bamboe vloer van zo'n hutje toch niet zo lekker slaapt. Nu nog even genieten van dit bed, morgen een hike van 5-6uur enigszins buiten de bewoonde wereld, dus ben benieuwd naar de verbinding daar. Ander breng ik jullie over 4 dagen weer op de hoogte!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade