1 feb - Island life, island leave

1 februari 2018 - Sihanoukville, Cambodja

Wauw is het alweer februari? Dat betekent dat ik al bijna 3 voor maanden onderweg ben. 3 maanden, 3 landen, 50GB aan foto's en filmpjes, een ontelbaar aantal nieuwe ervaringen en evenveel nieuwe vrienden later zit ik op Koh Rong Samloem, te genieten van tropische dagen aan de andere kan van de wereld, zonder zorgen of stress. We nemen vandaag de boot terug naar Sihanokville, de tijd van de eilanden zit erop en dat is misschien maar goed ook. Het eilandleven is zo relaxed, zonder een letterlijk vuiltje aan de lucht dat het verslavend is. We hebben al te lang niks gedaan, het wordt tijd om Cambodja te ontdekken in plaats van onszelf. De boot vertrekt pas om 14u aangezien we te lui waren om de boot van 12u te halen. We kijken wat Rick and Morty met een mangoshake in de hand aan het strand totdat we met de boot naar het vaste land gebracht worden. De bootrit is een goede, met hoge snelheid en hoge hoogtes vliegt de speedboot stuiterend over het water, zo erg dat Adryan het bijna niet binnen kan houden. We blijven een nachtje in Sihanoukville omdat we geen zin hebben om direct door te reizen naar Kampot. Monkey Republic is voor een tweede maal onze slaapplek en daar maken we hoe gebruik van. Na het wegbrengen van een hoognodige wasbeurt en een maaltijd bij het hostel, duiken we vroeg ons nest in met een lange slaaprijke nacht voor de boeg.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade