30 nov - Schoolreisje in de grot

30 november 2017 - Khao Sok, Thailand

Om 6.30 staan inderdaad de koffie en thee klaar, waar ik voor de laatste ga omdat op een lege maag koffie drinken nooit goed uitgevallen is voor mij. De meesten hebben op het harde bed matig geslapen, maar na de nacht van 5u voel ik me best uitgerust. We gaan een uurtje rondvaren op zoek naar dieren aan het water, terwijl het nog altijd regent. De poncho die ik gisteren heb gekocht komt nu goed van pas. Vanwege de regen zegt de gids dat we niet heel veel dieren zullen zien, we zien een longtail makaak, Hornbull (een soort toekan) en een gibbon, wat toch al beter dan niks is. Als we terugkomen staat het ontbijt met fluffy pancakes al klaar, waarna we onze spullen verzamelen en met onze rugzak op de rug de poncho's aantrekken en op de boot gaan zitten. Voordat we terug gaan naar het hostel hebben we een stop bij een cave, waar we met 5 boten met 30 man per stuk aankomen en als een schoolreisje in een slang een rondje lopen door de cave. Mijn zaklamp had ik natuurlijk weer niet bij de hand, dus zelf de grot ontdekken was er ook niet bij. Dit was wel de minst leuke manier om een grot te zien tot nu toe. Er was maar 1 pad en dan me zoveel mensen tegelijk was zonde van de grot. Na de grot varen we verder door de regen naar de Three Rock Mountain, drie grote rotsen in het water, waar zelfs een aparte feestdag aan gewijd is. Weer aan de kust lunchen we met klaargemaakte rijst en rijden we terug naar het hostel waar ik was vergeten van tevoren een kamer te boeken en precies de laatste heb. Ik draai een wasje dat duur uitvalt omdat het regent en ik het moet laten drogen me een machine, bestellen de ferry naar Koh Phangan, spelen nog wat crib en kijken ernaar een in Canada bekende comedian Russell Peters. Morgen dus 7.40 weg op weg naar Koh Phangan voor de Full Moon party!