7 feb - Een lekker extra dagje

7 februari 2018 - Kâmpôt, Cambodja

We hebben geen bus geboekt naar Phnom Penh gisteren, dus als we later wakker worden blijven we nog een extra dag om niks te doen en te genieten van een van de leukste steden waar we tot nu toe geweest zijn. We boeken dus een extra nacht en gelijk de bus voor morgen, waarna we met zijn drieën weer gaan ontbijten bij het espresso café, nu met Eliza in plaats van Isabel. Na weer een lekkere koffie en brunch kunnen we er weer tegenaan om de hele dag niks te doen. We rijden naar er hostel, waar Eliza een tuk-tuk boekt naar La Plantation en Adryan Netflixt, terwijl ik mijn zin bij elkaar schraap om de blog te schrijven. Na een uur zelf ook geNetflixt te hebben, wordt het tijd om wat te gaan eten. Met Adryan rijd ik naar de markt, waar we zoveel mogelijk lokaal eten willen proeven. Voordat we bij het eetgedeelte komen, lopen we langs levende kippen, gedroogd vlees, vis, garnalen en een geur die je niet snel vergeten zult. We komen langs kraampjes met kleren en slippers, goud en sieraden voordat we ons doelwit vinden. Bao, wafels, noodles, eierpannenkoeken, meer koekjes en cakejes, gefrituurde hapjes, sugar cane juice en meer dan op te noemen. Na minstens 10 verschillende gerechten nemen we de schade op: 5$, ongelooflijk weinig. Voldaan en eigenlijk net te vol rijden we terug, waar we Eliza weer zien en ik meer tijd heb om aan de blog te werken, wat er zoals gebruikelijk weer een beetje bij inschiet als Alicia een bericht stuurt dat ze ook in Kampot is. Met Alicia, Eliza en Adryan gaan we wat eten. We lopen rond op zoek naar een plekje, waar we uiteindelijk een zeer teleurstellende viscurry eten. Dit is de eerste keer dat ik teleurgesteld wordt door een curry, wat me tegenvalt. Normaal zijn de curry's die ik krijg heerlijk, maar deze is de visserig om echt goed te zijn. Na de curry gaan we weer naar de rooftopbar om te poolen, onze namen op de muren erbij te schrijven en heb ik de kans om met Alicia bij te praten over de afgelopen 3 weken dat we elkaar niet gezien hebben. Morgen gaan we weg uit Kampot, deze keer wel, na 3 nachten verlengd te hebben. Met Ali is het weer ouderwets gezellig, helaas komt daar een einde aan als we allemaal terug gaan naar andere hostels, morgen door naar Phnom Penh!